Eksperimentai su vandeniu

2020-2021 m. m.

Naudojant STEAM ugdymo metodą, ikimokyklinio ugdymo grupėje „Nykštukai“ ugdytiniams organizuotos įdomios veiklos.

Pagalbos prašėme tėvelių, kad padėtų „pritaupyti“ pieno dėžučių. Mažiukams tai tiesiog buvo daug linksmybių žaidžiant su vandeniu ir spalvomis, su vyresniais kalbėjome apie temperatūros – vandens sąsajas ir pokyčius.

Perpjovėme pieno dėžutes, plastmasinius butelius per pusę, pripylėme vandens. Į vandenį merkėme krepinį popierių ir stebėjome, kaip jis nusidažo. Į dėžutes su nudažytu vandeniu pridėjome įvairiausių daiktų: plunksnų, varpų, karolių, gėlyčių ir t.t.. Tai atlikę indelius išnešėme į lauką. Kelias dienas stebėjome, kas atsitiko su mūsų vandeniu paliktu lauke prie minusinės temperatūros. Na, o penktadienio rytą rezultatas jau buvo labai gerai matomas.

Parsinešėme užšalusias dėžutes į grupę, perpjovėme ir išėmėm ledo plytas.  Vaikai galėjo jas stebėti, liesti, analizuoti ir statyti tikrą ledo pilį. Kadangi šiuo metu grupėje nedaug vaikų, tai pats procesas buvo labai labai smagus! Bandėme suskaldyti ledo luitus, stebėjome, kaip užšąla spalvos viduje, kaip atrodo mūsų sumesti daiktai, lietėme rankomis, aptarėme medžiagų savybes (šiltas – šaltas, minkštas – kietas). Visą savaite stebėjome, kas vyksta su ledu, kai lauke teigiama temperatūra, darėme išvadas.

Kadangi visa savaitė buvo skirta žaidimams su vandeniu, laukdami kol užšals dėžutėse vanduo, pūtėme burbulus. Prisipylėme vandens į didelius dubenis, nudažėme jį guašu. Pasiėmėm plastikinius šiaudelius, pūtėme burbulus. Ši veikla, taip pat sukėlė labai džiugiu, gerų emocijų.

Ikimokyklinio ugdymo auklėtoja Odeta Šablevičiūtė

Kategorijos: 2020-2021.

Komentavimo galimybė išjungta.