Geriausia 2013 metų geografų klasė – Žeimiuose!

Antrus metus šalyje vyksta didelio susidomėjimo tarp pradinukų sulaukęs   respublikinis konkursas „Geriausia geografų klasė“, kurį organizuoja kelionių agentūra „Krantas Travel“ ir žurnalo „National Geographic“ redakcija.

Susidomėjimas ir šiais metais buvo didžiulis – net 242 komandos iš visos Lietuvos aktyviai ir entuziastingai kovojo dėl nugalėtojo vardo. Jėgas išbandė ir Jonavos r. Žeimių pagrindinės  mokyklos 1-4 klasių mokinių komandos.

Užduočių  buvo įvairių: ir lengvų, ir labai sunkių. Kelias į pergalę nebuvo lengvas. Teko ne vieną popietę praleisti bibliotekoje ar prie interneto. Vasario mėnesį buvo paskelbti  konkurso „Geriausia geografų klasė“ 2013 prizininkai. Fortūna nusišypsojo  mums – Jonavos r. Žeimių pagrindinės mokyklos 3 klasės mokinių komandai „Smalsieji Žeimiukai“. O prizas už pirmąją vietą – trijų dienų kelionė į Stokholmą.

Kovo 26 d. trečiokai, jų tėveliai, mokytojos Marytė Bisigirskienė ir Liuba Jonaitienė – iš viso 27 žmonių grupė,  išvykome į kruizą Ryga – Stokholmas – Ryga.

Pagrindinis mūsų tikslas Stokholme buvo  aplankyti rašytojos A. Lindgren muziejų, todėl prieš kelionę su dideliu malonumu pasinėrėme į informacijos paieškas apie rašytoją, skaitėme ir aptarėme jos kūrybą.

Kelionę iš Žeimių iki Rygos pradėjome patogiu autobusu. Didžiulį įspūdį paliko Rygos senamiestis, juk ten daugelis iš mūsų lankėmės pirmą kartą. Toliau tęsėme kelionę keltu „Romantika“. Vaikus sužavėjo kajutės, žaidimų kambariai,  gausybė renginių, skirtų mokiniams. Vyko pamoka – susitikimas konferencijų salėje, kurioje ir vėl mums nusišypsojo laimė: viena mokinė laimėjo kelionę į Stokholmą  4 asmenų šeimai.

Atplaukę į Švedijos sostinę, skubėjome į Junibacken’o (A.Lindgren) muziejų. Bene didžiausią įspūdį paliko kelionė traukinuku, kuriuo riedėdami aplankėme visus pažįstamus A. Lindgren knygų herojus. Viename nedideliame traukinuko vagonėlyje telpa maždaug trys žmonės, o patys vagonėliai vienas nuo kito atskirti kelių metrų atstumu. Beje, „keliavimo“ trajektorija vyksta šonu – todėl, kad priešais save visuomet galėtume matyti įspūdingus A. Lindgren istorijų vaizdus. Įvairiomis kryptimis besisukiojantis traukinukas keliauja per ištisą švedų autorės sukurtų knygų karalystę. Skirtingose erdvėse eksponuojami A. Lindgren kūrinių fragmentai susiejami gido pasakojimu, specialiais garsais, muzika, apšvietimu.

Dar spėjome pasigrožėti Šiaurės šalių muziejumi, Karališkuoju parku, senąja miesto architektūra.

Kelionė paliko neišdildomą įspūdį. Mes dėkingi kelionių agentūros „Krantas Travel“  organizatoriams už  kelionę, visokeriopą pagalbą. Nuotraukos