Kelionė po Estiją ir Suomiją

2021-2022 m. m.

Birželio 18-20 d., vykdant projektą „Pažinkime gimtąjį kraštą“, grupė 5, 7 klasių mokinių, mokytojų bei miestelio bendruomenės narių vyko į ekskursiją Talinas – Helsinkis.

Birželio 18 dieną anksti ryte pradėjome kelionę Estijos sostinės link. Atvykę į Taliną, aplankėme Kardriorgo rūmus ir sodą, Piritos Šv. Marijos vienuolyną, buriavimo centrą, Tompėjaus pilį, Šv. Marijos katedrą, Lossi aikštę su įspūdingu soboru, Aleksandro Nevskio katedrą, Rotušę, Patkuli ir Kohtuosta apžvalgos aikšteles, miesto amatininkų ir „Juodagalvių“ gildijos pastatus, „Storosios Margaritos“ bokštą, Nigulistės Olevistės bažnyčias.

Birželio 19 d. vykome į kruizinių laivų terminalą, kur 200 kilometrų kėlėmės kruiziniu laivu į Helsinkį. Atvykę į Helsinkį keltu kėlėmės į Suomenliną – jūrų tvirtovę, pastatytą šešiose salose. Ji įtraukta į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą. Kelionės dalyvius sužavėjo Suomenlino gamta, istorija. Vėliau keliavome į Porvą – miestą prie Suomių įlankos, nutolusį apie 50 kilometrų į rytus nuo Helsinko. Aplankėme Porvo  senamiestį, grožėjomės XVIII a. gyvenamųjų rajonų architektūra.

Vėliau dalyvavome apžvalginėje ekskursijoje po Helsinkį, aplankėme maršalo Manerheimo prospektą – Suomijos parlamento rūmus, Kiasmos meno muziejų, garsaus suomių architekto Alvaro Alto „Finliandijos“ rūmus, Operos rūmus, Senato aikštėje – paminklą imperatoriui Aleksandrui II, Prezidentūrą, Katedrą, Universitetą. Visus sužavėjo  bažnyčia uoloje (Temppeliaukio Kirkko). Tai yra vienas garsiausių lankytinų objektų Helsinkyje, pasižymintis išskirtine architektūra – bažnyčia įrengta tiesiog uolienos masyve. Pavargę, bet laimingi vėlai vakare keltu kėlėmės į Taliną, dalinomės tarpusavy naujomis patirtimis, įspūdžiais.

Birželio 20 d. vykome į Pernu – ketvirtą pagal dydį Estijos miestą, jūrų uostą. Dalyvavome ekskursijoje po Pernu senamiestį, ilsėjomės prie Pernu įlankos, na o vėliau keliavome namo. Nuotraukos Astos Chlastauskaitės-Pėžės ir Gretos Barišauskaitės